Aku Takkan Mengganggu Mu...

Aku bukan malaikat
Terpelihara daripada melakukan dosa
Aku bukan syaitan

Yang bertopengkan manusia

Aku hanya insan seperti mu jua

Hanya menjalani hidup yang Allah tetapkan

Jatuh bangun hidup ku

Suka duka mengisi waktu ku

Aku memang sedar siapalah diri ini

Cuma ku amat kesali

Banyak benar tafsiran

Terhadap gerak geriku

Setiap coretan ku

Yang terkadang menguris hati ku

Merobek ketenangan ku

Memadamkan senyuman tawaku

Yang luhur ikhlas

Cuma ingin merapatkan

Satu persahabatan

Banyak benar sandiwara

Berlegar di ruang antara kita

Jika aku tidak menghubungi mu

Bukan bermaksud aku tewas

Dalam berpegang tali persahabatan

Tetapi aku mencari erti sebenarnya

Maksud yang begitu misteri sekali

Dalam persahabatan kita ini

Sehingga kini tak tercapai akal ku

Aku takkan mengganggu mu lagi

Biarlah kau dengan dunia mu

Aku dengan dunia ku sendiri

Biar masa dan takdir Allah

Menemukan kita sekali lagi

Di pentas kehidupan berwarna-warni

Meraikan kemenangan persahatan kita

InsyaAllah

No comments: